MENU     

Ghassem Bayat

معرفی قاسم بیات

دکتر محمد قاسم بیات در شهر آبادان بدنیا آمد و پس از اتمام تحصیلات متوسطه از دانشکده فنی نفت آبادان موفق به کسب درجه مهندسی نفت گردید. ایشان پس از چند سال خدمت در صنایع نفت و گاز در ایران به اروپا رفت و درجات دکترا و فوق دکتر را در رشتۀ بهره برداری نفت کسب نمود. پس از مدتی تدریس در دانشگاه ایشان به دعوت دولت ایران برای خدمت در صنایع نفت بایران بازگشتند. پس از انقلاب ایران ایشان به اروپا و سپس امریکا رفته و در پستهای مختلف فنی با شرکتهای بین المللی نفت در بسیاری از کشورهای جهان کار کرده اند. از ایشان تاکنون مقالات متعدد علمی در رسانه های فنی به چاپ رسیده است.

قسمتی از فعالیتهای دکتر بیات در طول سی سال گذشته صرف آموزش و ارائۀ راهنمائی برای حل مشکلات محیط زیست ناشی از سوخت مواد فسیلی برای انرژی بوده. ایشان با اجرای سخنرانی های متعدد در دانشگاهها و مدارس و انجمنهای فرهنگی و رادیو و تلویزیون به زبانهای فارسی و انگلیسی و در کشورهای مختلف این وظیفۀ مهم را انجام داده اند.

در مطالب ذوقی ایشان خود را شاگرد خوشه چین تاریخ و فرهنگ و باورهای ملتها میدانند و عاشق پیوند قلبها و رفع خصومت های رایج بین مردم از طریق آموزش احترام به شرف انسانی آنانند. ایشان این کار را با شرکت در فعالیتهای انجمنهای فرهنگی و همکاری بین ادیان در اروپا و امریکا ادامه داده اند. ایشان اعتقادات بهائی خود را راه گشای بسیاری از مسائل و مشاکل فردی و جمعی عالم بشری میدانند. دکتر بیات مبادی روحانی و عرفانی را لازمه هر نظام بشری، چه مدنی و چه دینی میداند و از ایشان مقالات متعددی در اینباره به چاپ رسیده و در رادیو پیام دوست و و تلویزیون آئین بهائی عرضه شده . در دو سال گذشته ایشان نمایندگی جامعه بهائی را در برنامه تلویزیونی گفتمان هفتگی ادیان یاران میبدی از تلویزیون پارس به عهده داشته اند.

دکتر محمد قاسم بیات اکنون مدیر فنی یک شرکت اکتشاف و تولید نفت میباشند و به همراه همسرشان دکتر ساطع بیات و دو فرزندشان وفا و احسان در شهر هوستون در تکزاس زندگی میکنند.